Lezen is beleven!

Wat hebben we weer topweken achter de rug! In de projectweek over de Tweede Wereldoorlog hebben we samen het boek: ” Ik overleefde Auschwitz” gelezen. Een bijzonder indrukwekkend boek. Ik had 2 verwerkingsopdrachten bij het boek gemaakt:  Een voorleeswedstrijd en een creatieve opdracht.

De leerlingen mochten een hoofdstuk uitzoeken dat hen het meeste aansprak en kregen tips hoe je goed kunt voorlezen en presenteren.  Dat resulteerde in een prachtige voorleesmiddag.

Daarnaast moesten ze een creatieve verwerking naar keuze bij dat hoofdstuk maken.  Die konden deze week ingeleverd worden. Een hele vrije opdracht, die veel ruimte bood voor ieders talenten. En die hebben de leerlingen laten zien! Diep onder de indruk was ik. Regelmatig stond ik met kippenvel in de klas. Zo fantastisch zijn ze geworden. Ik kreeg: een mindmap, een rebus, ruimtelijk werk, tekeningen, brieven, gedichten, collages het een nog mooier dan het ander.

We hebben het in de vitrinekast in de klas tentoongesteld. En wat is het mooi om te zien hoe betrokken ze ook zijn op het werk van elkaar. Dat er complimenten worden uitgedeeld, dat leerlingen elkaar stimuleren om het gedicht van een medeleerling te lezen. Een pracht van een tentoonstelling is het, die laat zien hoe de leerlingen het lezen van dit boek beleefd hebben!Foto 1971Foto 1975Foto 1972

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s